Web není jen vzhled
Webová stránka podniku, firmy, či jakákoli jiná, třeba i soukromé osoby nám na první pohled řekne, s kým máme co do činění. Těžko budete důvěřovat společnosti s hnusným a nefunkčním webem. Je to jako oděv, podvodník v saku a kravatě vždy působí lépe než ten v oškubaných hadrech. Když se zpívá, že šaty dělají člověka, tak se také může zpívat, vzhled dělá web.
Jenže jen ten samotný o sobě je také k ničemu. U soukromé osoby je to jedno, ta nepotřebuje navyšovat obrat, ani aby figurovala na prvním místě ve výběru, i když, ani to není na škodu. Těžko si někdo přečte váš názor, když váš web není mezi prvními.
Prostě a jasně, všichni ve firmě jsou s novým webem spokojeni, ale objednávek z něj ubývá. Proč?
Protože jej vyhledávač „nevidí“. Přesněji vidí, ale nikdo mu neřekl, aby jej umístil nahoře před ostatní weby. Tato věcička se nazývá všeobecně SEO a dá se laicky říci, že vylepšuje šance na objevení žádaného webu mezi prvními. Samozřejmě, že to není tak jednoduché, jak je zde napsáno, ovšem dopodrobna to zde rozebírat nelze.
Takže firma si musí sehnat člověka, který ví, co to jsou například SEO nástroje a který také ví co s nimi dělat. Protože jak známo, můžete mít sebehezčí a sebemodernější klávesnici, ovšem pokud s ní neumíte zacházet, je vám v podstatě k ničemu. Respektive jen ke psaní, její další funkce, za které jste draze zaplatili http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/2315683-firma-redevco-koupila-za-miliardu-secesni-budovu-city-palais-v-centru-prahy nevyužijete. A o tom to je. Můžete mítsebehezčí web, ale když neumíte optimalizovat pro SEO, moc lidí jej neuvidí. Tedy těch, kteří by jej vidět chtěli.
Pro pochopení můžeme zvolit třeba příklad vařečku. Když zadáte do vyhledávače koupě vařečky, vyjede stovka webů, ale ty, které jsou nahoře jsou pro SEO optimalizovány. Ty pod tím asi také, ale nemoc dobře. Ty, které jsou pak úplně dole a na dalších stránkách tuto problematiku asi vůbec neznají. A proto je třeba SEO znát a ovládat.